تعریف موفقیت در زندگی برای شما چیست؟ برخی افراد موفقیت را در کسب ثروت می بینند، برخی در شهرت و اعتماد برخی دیگر کسب پیشرفت در تحصیل و علم را موفقیت می دانند.  اما واقعاً چه عواملی باعث موفقیت در زندگی هستند؟

واقعیت این است که موفقیت در زندگی برای هر کسی منحصر به فرد است و تعریفی متفاوت دارد. اما عوامل موفقیت مشترک هستند و می توان آنها را آموخت.

20 تکنیک موفقیت در زندگی

عوامل موفقیت مجموعه ای از تکنیک هاست ما در این مقاله سعی کرده ایم تکنیک هایی که برگرفته از تجربیات و روش های استفاده شده توسط افراد موفق است که به صورت خلاصه معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال  عوامل موفقیت در زندگی هستید با ما همراه باشید.

تکنیک اول

به دنبال کارهایی باشید که از آنها لذت می برید و به آنها علاقه دارید. اما اگر کارهایی که انجام می دهید از سر ناچاری است. باید از انجام آنها لذت ببرید. بهانه گیری تنها خستگی به همراه دارد و اجازه درست کار را نمی دهد. اگر کارهای خود را از صمیم قلب انجام بدهید و به کار خود ایمان داشته باشید مطمئناً خواهید دید که موفق می شوید.

تکنیک دوم

افکار بلند داشته باشید. منظور این است اگر برای خود اهداف بلندی انتخاب کنید احتمالاً دست یافتن به آنها کمی سخت و پیچیده است ممکناست کمی سقوط هم به همراه داشته باشد. اما داشتن افکار بلند پروازانه بهتر از افکار کوتاه است. بهتر است در افکار و هدف های خود کمی بلند پرواز باشید تا موفقیت را درک کنید. البته باید گفت بعد از تعیین اهداف و افکار بلند باید برای تحقق اهداف آنها را به اهداف کوچک تر تقسیم کنید. اما این کار بهتر است از زمانی که شما در ابتدا اهداف کوچکی برای خود انتخاب می کنید و رسیدن به آنها را فقط معیار موفقیت می دانید.

تکنیک سوم

به دنبال شادی بیرونی نباشید. باید یاد بگیرید از  درون خود را شاد نگه دارید این کار برای ادامه دادن و خلاقیت شما کمک شایانی می کند. این کار تمرین می خواهد.

تکنیک چهارم

به توانایی هایتان باور داشته باشید و برای چیزهایی که در کنترل شما نیستند خودتان را خسته نکنید. برخی اوقات افرادی هستند که در موفقیت شما شک و تردید دارند باید از این افراد عبور کنید و خودتان را باور داشته باشید. هرگز و هرگز شک و تردید به خود راه ندهید و رویا پردازی خود را متوقف نکنید.

تکنیک پنچم

سعی کنید برای اجرای کارهای خود یا تصمیمات تان  همیشه این سوال را در ذهن خود مرور کنید چه کاری به نفع همه است ؟ اگر در انجام کارها منافع دیگران را هم در نظر بگیرید مطمئناً آنها با انگیزه بیشتر در کنارتان خواهند بود و به شما کمک می کنند. بنابراین سرعت شما برای پیشبرد اهدافتان افزایش می یابد.

تکنیک ششم

از شکست هراس و ترس نداشته باشید.  Henry Ford، بنیانگذار  Ford Motors می گوید: «شکست به سادگی فرصتی برای از نو شروع کردن است، این بار هوشمندانه تر.» سعی کنید هر شکست را یک درس ببینید که شما را در مسیر موفقیت نگه می دارد. در هنگام شکست خودتان و دیگران را سرزنش نکنید به جای آن با مطالعه شکست می توانید مسیر خود را  بهتر پیدا کنید. به یاد داشته باشید زمانی می توانید شنا کردن را به خوبی یاد بگیرید که از آب نترسید.

تکنیک هفتم

تصویر واضح و شفافی از اهداف و نقشه های خود داشته باشید. بدانید واقعاً به دنبال چه چیزی هستید و محکم و استوار به دنبال آنها باشید.

تکنیک هشتم

گاهی طرحی را عملی می کنید که پیش از این فکر نمی کردید به این سختی باشد. از مشکلات سر راه خود دلسرد نشوید. تا بوده همین بوده هر چیز ارزشمندی به راحتی بدست نمی آید باید بتوانید انگیزه و اراده خود را کنترل کنید و ادامه دهید. مشکلات باید شما را قوی تر کند نه ضعیف تر.

تکنیک نهم

انتظارات خود را بالا ببرید. خودتان را وادار به انجام کارهایی کنید که برایتان مشکل هستند. آنها را با اراده و جدیت پیگیری کنید. صحبت کردن درباره اهداف، کاری انجام نمی دهند باید به دنبال آنها بروید و تمایل خود را نشان دهید تا آنها را دست یافتی پیدا کنید.برای حفظ انگیزه و اراده مقاله 4 راهکار برای حفظ انگیزه درونی می توان راهنمای شما باشد.

تکنیک دهم

همیشه زمان هایی که می خواهید کاری را انجام دهید از خودتان نپرسید دیگران چگونه و با چه روشی انجام داده اند؟ بلکه بگویید من چگونه می توانم به بهترین شکل ممکن انجام دهم. به دنبال راه حل های متفاوت باشید در این صورت راه های جدید در مسیر شما کشف خواهند شد.

تکنیک یازدهم

سعی کنید در زندگی تعادل داشته باشید. هر فردی که برای موفقیت در شغل و کار خود سخت تلاش کند حتماً  هزینه هایی برای تو ایجاد می شود مانند استراحت کم، سلامتی، اذت بردن از زندگی این هزینه ها ممکن است باعث توقف موفقیت او شوند. بهترین روش حفظ تعادل بین کار و استراحت و لذت بردن است.

تکنیک دوازدهم

افرادی که از مناقشات دوری می کنند و با اطرافیان و مردم با مهربانی رفتار می کنند موفقیت را زودتر لمس می کنند. زیاد افراد زیادی را در اطراف خود دارد که حاضر به کمک کردن به او هستند و با خوشحالی او را همراه می کنند. بر عکس آن نیز صادق است افرادی که همیشه از همیاری و کمک دیگران جدا مانده اند. سعی کنید به دیگران کمک کنید و رفتار خوب داشته باشید تا متقابلاً آن را دریافت کنید.

تکنیک سیزدهم

برای موفقیت در زندگی باید به اندازه کافی شجاعت داشته باشید و خودتان را بشناسید. اگر شما عمیقاً به چیزهایی که می گوید باور داشته باشید و به طور ذاتی بدانید چه چیزهایی به شما کمک می کنند و چه چیزهایی سرعت شما را آهسته و کند می کنند این همان زمانی است که شما  می توانید راه تان را برای موفقیت پیدا کنید.

تکنیک چهاردهم

تمرکز خود را حفظ کنید. حواس پرتی و عدم تمرکز یکی از موانع موفقیت است. سعی کنید با تمام انرژی روی کارهای خود تمرکز کداشته باشید. و زمان بندی در کارها را هم فراموش نکنید که می تواند در بهره وری شما موثر باشد.

تکنیک پانزدهم

روی خودتان بیشتر از دیگران حساب باز کنید. سعی کنید در کارهای خود کمتر به دیگران تکیه کنید.

تکنیک شانزدهم

برای موفقیت در زندگی مثبت فکر کنید. همه چیزهای دنیا  نمی توانند برای افرادی با افکار و نگرش منفی کمکی ایجاد کنند. داشتن باورها و افکار مثبت بی تردید موتور محرک شما در ادامه راه است. این کاربه راحتی شک ها و تردیدهای دیگران را خنثی می کند و موانع بزرگ در سر راهتان را کوچک  نشان می دهد. در این صورت است که هیچ چیز نمی تواند شما را در راه رسیدن به موفقیت تان متوقف کند.

تکنیک هفدهم

از بازگو کردن ایده های جدید نترسید. بیشتر افراد در کودکی یاد گرفته اند مثل بقیه فکر کنند . مانند آنها کارها را انجام دهند در حقیقت تقلید را بیشتر سرلوحه خود قرار داده اند اما واقعیت این است که باید متفاوت فکر کرد و متفاوت انجام داد. اگر ایده جدیدی دارید آن را رها نکنید. شاید همین ایده روزی بهترین باشد.

تکنیک هجدهم

هر روز سعی کنید حتی 1 درصد نسبت به روز قبل پیشرفت داشته باشید. پیشرفت خود را اندازه بگیرید. بهتر است برای سنجش خود معیار هایی داشته باشید. در این صورت هیچ وقت خسته و متوقف نمی شوید. زیرا می دانید لحظه به لحظه به اهداف و موفقیت های خود نزدیک تر می شوید. مثلاً در طول هفته ببینید چقدر نسبت به هفته قبل پیشرفت داشته اید. همین طور می توانید در ماه و در سال این سنجش را داشته باشید.

تکنیک نوزدهم

خود را در دام کارهای سخت بیندازید و مشتاقانه به دنبال کارهای سخت باشید. در این صورت هم با ترس های خود روبرو شده اید و هم در جهت بالا بردن اعتماد به نفس تان قدمی برداشته اید. علاوه بر این وارد عمل شده اید و دیگر از صحبت و حرف های بی نتیجه خبری نیست.

تکنیک بیستم

درس گرفتن از موفقیت های دیگران و گوش دادن به نصایح افراد موفق می تواند راه جایگزین بهتری برای آزمون و خطا باشد. می توانید از موفقیت های دیگران الهام بگیرید و با استفاده از شیوه و روش های آنها خطاهای احتمالی را پیشگیری کنید.

نتیجه گیری

برای موفقیت در زندگی باید آموزش و یادگیری، آرامش و شادی، افکار مثبت، انجام کارهای سخت، سنجش پیشرفت، ایده های جدید، باور به خود، تکیه بر خود، ایجاد راه حل های متفاوت، افکار بلند پروازانه، کمک به دیکران و در  نظر گرفتن منافع آنها، تمرکز بر روی کارها، تعادل در زندگی را تقویت کنید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 224
برچسب ها :

تاريخ : | | نویسنده : سحر |